* 8. listopad 1916, Nowawes u Postupimi, Německo
+ 10. květen 1982, Stockholm, Švédsko
Německý spisovatel, výtvarník a filmový režisér.
Od roku 1918 měl i československé občanství. V roce 1934 odešel z Německa do Londýna, kde studoval na Polytechnic School of Photography, v letech 1936 – 1938 žil v Praze, kde studoval výtvarné umění. Od roku 1939 žil ve Švédsku.Dílo
*Stín vozkova těla, 1960
*Rozloučení s rodiči, 1961
*Bod úniku, 1962
*Rozhovor tří chodců, 1963
*Estetika odporu – trilogie
Drama
*Přelíčení, Divadlo Norimberk, Červen 2009, režie: Kathrin Mädler (fotograf: Marion Bührle)Pronásledování a zavraždění Jeana Paula Marata provedené divadelním souborem blázince v Charentonu za řízení markýze de Sade – 1964, pravděpodobně jeho nejznámější dílo. Zkráceně uváděno jako Marat/Sade. Hra probíhá ve třech časových rovinách: probíhá v r. 1808, Marat byl zavražděn 1793 a diváci ji vnímají jako současnou. Zajímavá je kombinace postav s chovanci – herci (Marat je paranoik, Charlotta Corday – vražedkyně Marata trpí somnambulismem, …). Weiss postavil tuto hru na protikladu dvou postav, principů a citátu: „Násilí je nutné k nastolení řádu, ve kterém násilí již nebude“. (Marat)
*Přelíčení (Ermittlung) – 1965, tématem mu byl frankfurtský proces s osvětimskými zločinci, který se konal roku 1964. Hra má podobu soudního procesu, hlavními aktéry jsou soudce, obžalovaní, obhájci, bývalí vězni z Osvětimi (zde v roli svědků) a jejich dozorci (zde v roli obžalovaných). Hra je věcná, konkrétní, bez emocí. Hra si nekladla za cíl obnovovat proces, ani nechce nic hodnotit, pouze chce konstatovat fakta v poměrně drsné a syrové podobě. Což jí dodává na působivosti.
Mimo literární tvorbu režíroval několik experimentálních filmů, pracoval jako výtvarník a ilustrátor – kolážista. Jeho výtvarné práce byly ovlivněny surrealismem.